ပညာေရးမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ရင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ တုိးတက္လာႏုိင္
ကေလးသူငယ္ေတြ ပညာသင္ၾကားခြင့္ မဆုံး႐ႈံး
ေအာင္ အစုိးရေက်ာင္းေတြမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ မႈ ေလွ်ာ့ ခ်ဖုိ႔လုိသလုိ ပရဟိတပညာေရးလုပ္ ငန္းေတြ ကုိလည္း စနစ္တက်နဲ႔ဖဲြ႕စည္းႏုိင္ေအာင္ ကူညီပံ့ပုိး ေပးဖုိ႔ လုိအပ္တယ္လုိ႔ သိရတယ္။
ေအာင္ အစုိးရေက်ာင္းေတြမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ မႈ ေလွ်ာ့ ခ်ဖုိ႔လုိသလုိ ပရဟိတပညာေရးလုပ္ ငန္းေတြ ကုိလည္း စနစ္တက်နဲ႔ဖဲြ႕စည္းႏုိင္ေအာင္ ကူညီပံ့ပုိး ေပးဖုိ႔ လုိအပ္တယ္လုိ႔ သိရတယ္။
'ဆရာေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ပုိေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ လုိတယ္၊ ေက်ာင္းေတြမွာ
ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ မႈ ေလွ်ာ့ၿပီး ေအာက္ေျခမွာ သြက္သြက္ လက္လက္
ဆက္သြယ္စီမံခန္႔ခဲြမႈ လုိတယ္၊ ပုိၿပီးျမင္သာ လ်င္ျမန္ေအာင္ လုပ္ကုိင္ရမယ္'
လုိ႔က်န္းမာေရးစီမံကိန္း ဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္
ေဒါက္ တာဖုန္းျမင့္က ေျပာပါတယ္။
ေက်းလက္နဲ႔ၿမိဳ႕ျပေတြမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ကေလးေတြရဲ႕ ပညာသင္ၾကားမႈက
ကြာျခားေနပါတယ္။ အေျခခံ ပညာသင္ၾကားမႈ တုိးတက္လာေပမဲ့ သာတူညီမွ်မရွိဘဲ
တခ်ဳိ႕ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ နိမ့္က် ေနဆဲျဖစ္ တယ္လုိ႔ သိရတယ္။
အေျခခံေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးေတြရဲ႕ ၅၈.၃ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ
အေျခခံပညာသင္ၾကားခြင့္ ရေနတယ္ လုိ႔ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝဘက္စုံလူမႈေရး အညႊန္းကိန္းမ်ား
စစ္တမ္းအရ သိရပါတယ္။ မိခင္ရဲ႕ ပညာေရးဟာ လည္း ကေလးငယ္ရဲ႕
ပညာသင္ၾကားခြင့္အေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိတယ္လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။
ပရဟိတမွာမ်ား
'ကေလးေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတာရွိပါတယ္၊ မိဘမဲ့ကုိ
ေစာင့္ေရွာက္တာမဟုတ္ဘဲ ေလလြင့္ ကေလးေတြ ေစာင့္ေရွာက္တာ၊ အစုိးရဘက္က
ေဆာင္ရြက္ေပးတာ နည္းတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ ႀကီး ေက်ာင္းေတြ၊ လူမႈေရးအဖဲြ႕အစည္းေတြက
ေစာင့္ေရွာက္တာမ်ားတယ္' လုိ႔ေဒါက္တာဖုန္းျမင့္က ဆုိပါတယ္။
ျပင္ပ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈ သိသိသာသာမ်ားျပားေနၿပီး မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့
ေက်ာင္းေတြမွာ ပညာ သင္ၾကားေနတဲ့ကေလး ၁၈ဝ,ဝဝဝ ေလာက္ရွိၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီး
ပညာသင္စနစ္မွာ ကေလးငယ္ ႏွစ္ သိန္းနီးပါးေလာက္ ရွိေနတယ္လုိ႔ သိရတယ္။
ကေလးငယ္ေတြ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ဆုံး႐ႈံးေနရတာဟာ ပညာေရးဆုိင္ရာ
အခြင့္အေရးမရတာ၊ ဟန္႔တားမႈ ရွိေနတာ ပညာေရးဝန္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြး
အကန္႔အသတ္ရွိတာနဲ႔ ကုန္က် စရိတ္ေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္ တယ္လုိ႔ သိရတယ္။
ေက်ာင္းေနအရြယ္ ေက်ာင္းမေနရတဲ့ကေလးေတြရဲ႕ ၃ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းဟာ ကုန္က်စရိတ္
ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး
ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းေတြအရ သိရတယ္။ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အေျခခံ အေဆာက္အအုံ မလုံေလာက္တာ၊ ဆရာ ဆရာမ မလုံေလာက္တာ၊ ေခတ္မမီေတာ့တတဲ့ ပညာေရး သင္ၾကားမႈစနစ္နဲ႔ ဆရာေက်ာင္းသားအခ်ဳိး မညီမွ်တာေတြဟာ ပညာေရးရဲ႕ အရည္အေသြးကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာဖုန္းျမင့္က ဆုိပါတယ္။
ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းေတြအရ သိရတယ္။ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အေျခခံ အေဆာက္အအုံ မလုံေလာက္တာ၊ ဆရာ ဆရာမ မလုံေလာက္တာ၊ ေခတ္မမီေတာ့တတဲ့ ပညာေရး သင္ၾကားမႈစနစ္နဲ႔ ဆရာေက်ာင္းသားအခ်ဳိး မညီမွ်တာေတြဟာ ပညာေရးရဲ႕ အရည္အေသြးကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာဖုန္းျမင့္က ဆုိပါတယ္။
တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစု ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ဘာသာစကား အဟန္႔အတားဟာလည္း
ေက်ာင္း ထြက္ရ တာရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းထြက္လာတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးေဆာင္ရြက္မႈေတြလည္း
အလြန္နည္းတယ္လုိ႔ သိရတယ္။
'တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ ေက်ာင္းလာတက္တဲ့ကေလးကုိ
ျပန္ေထာက္ပံ့ေပးတာေတြရွိတယ္၊ ဒီလုိလုပ္ႏုိင္ ရင္ ကေလးရဲ႕ စရိတ္ျပန္ကာမိလုိ႔
ေက်ာင္းတက္ပညာသင္တဲ့ႏႈန္း ျမင့္လာႏုိင္တယ္' လုိ႔ ေဒါက္တာ ဖုန္းျမင့္က
ဆုိပါတယ္။
ေက်းလက္နဲ႔ ၿမိဳ႕ျပပညာသင္ၾကားမႈႏႈန္း ကြာျခားလ်က္ရွိၿပီး ကေလးငယ္ေတြ
ပညာသင္ၾကားခြင့္ အတြက္ ပညာေရးမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လုိအပ္သလုိ
ဆရာ ဆရာမ ခန္႔ထားပုိင္ခြင့္လည္း ရွိဖုိ႔ လုိအပ္ ပါတယ္။
'သင္ၾကားမႈစနစ္မွာ စာကုိ အလြတ္က်က္ေနဆဲျဖစ္လုိ႔ ဒါေတြလဲ ျပဳျပင္ဖုိ႔၊
ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ကေလးေတြ မ်ားလာေပမဲ့ ဒီထက္မက ေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္၊
အလယ္တန္းအဆင့္မွာလဲ စာအလြတ္က်က္ေနရ ဆဲျဖစ္ေနတယ္၊ ဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ ကေလးနဲ႔
အတန္းအရြယ္အစား ႀကီးမားလုိ႔ အခက္အခဲေတြျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္၊ ကေလးသူငယ္
ဗဟုိျပဳသင္ၾကားဖုိ႔ ဆရာ မလုံေလာက္လုိ႔ အခက္အခဲၾကံဳေနရဆဲပဲ' လုိ႔
ေဒါက္တာဖုန္းျမင့္က ရွင္းျပပါတယ္။
0 မွတ္ခ်က္မ်ား for " ပညာေရးမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ရင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ တုိးတက္လာႏုိင္"